Jak zmieniała się Honda CRX na przestrzeni ostatnich lat?

Mały samochód o sportowej charakterystyce – w taki sposób najczęściej określana jest Honda CRX. Co ciekawe, na niektórych światowych rynkach samochód ten dostępny jest pod innymi nazwami, jako Honda Civic CRX oraz Honda CRX Ballade. Ten pojazd produkowany jest przez japoński koncern motoryzacyjny Honda Motor Company już od 1983 roku. Jak przez ten czas zmieniały się kolejne wersje Hondy CRX?

Początki produkcji

Pierwsza generacja modelu Honda CRX została oficjalnie zaprezentowana przez firmę Honda Motor Company w 1983 roku. Na początku lat 80. ubiegłego stulecia kryzys paliwowy na świecie niejako wymusił zmiany w projektowaniu aut przez koncerny motoryzacyjne. Trzeba było produkować mniejsze i oszczędniejsze pojazdy. Na te wyzwania w krótkim czasie odpowiedziała Honda, prezentując pojazd o sportowej sylwetce nadwozia, ze znakomitymi osiągami, ale jednocześnie charakteryzujący się niskim zużyciem paliwa.

Samochód Honda CRX I oferowany był klientom w trzech wersjach: HF, Si oraz VTEC. Auto wyposażone było w silniki benzynowe R4 o pojemności 1.3, 1.5 lub 1.6 i mocy od 58 do 135 KM. Posiadało napęd przedni i do wyboru 4-biegową automatyczną lub 5-biegową manualną skrzynię biegów.

Druga generacja pojazdu

Po 4 latach od chwili debiutu modelu Honda CRX zaprezentowano drugą jego wersję, zbudowaną na bazie płyty podłogowej modelu Civic IV. Druga generacja tego pojazdu potocznie nazywana była Cyber. Różniła się od poprzednika zupełnie innym zawieszeniem, miała nawiew świeżego powietrza na twarz kierowcy, przestronne wnętrze, a opcjonalnie także elektrycznie sterowane szyby i lusterka, szyberdach czy klimatyzację manualną. Honda CRX II zyskała w 1988 roku trzykanałowy układ przeciwpoślizgowy.

W wyniku niewielkiego liftingu w 1989 roku auto wyposażono we wzmocnioną i cięższą karoserię. Zmieniono zderzaki oraz deskę rozdzielczą. Do oferty Hondy CRX II dodano nowy silnik 1.6 VTEC z katalizatorem o mocy 150 KM.

Trzecia generacja Hondy CRX

W 1992 roku zaprezentowano Hondę CRX III, zbudowaną na bazie modelu Honda Civic V. Auto było 2-drzwiowym kabrioletem ze ściąganym dachem typu targa. Jak wskazuje dystrybutor marki Honda z Warszawy – Honda Plaza, samochód ten był oferowany pod nazwą Honda CRX del Sol.

https://www.hondaplaza.pl/pl/samochody/

Jak zmieniała się Honda CRX na przestrzeni ostatnich lat?
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here